فیلم | آنچه که ماه رمضان را «شهر الله» می‌کند
کد خبر: 3964642
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

فیلم | آنچه که ماه رمضان را «شهر الله» می‌کند

حجت‌الاسلام شفیعی با تأکید بر خطبه شعبانیه به بیان ویژگی‌های اهمیت ماه رمضان پرداخت.

به گزارش ایکنا از خوزستان، خبرگزاری ایکنا خوزستان به مناسبت ماه مبارک رمضان نکات اخلاقی ویژه این ماه با عظمت را با بیان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ارائه می‌کند.
بخش اول این سخنان را ببینید و بشنوید.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: ماه رمضان عید است و شرف آن با عنوان شهر الله معرفی شده است.
 
وی گفت: ماه رمضان مهمانی بدون دعوت نیست و این تعابیر علاوه بر آن که عظمت ماه رمضان را می‌رساند کار را بر ما حساس و پیچیده می‌کند. اگر انسان به یک مهمانی که از قبل به آن دعوت شده بدون آمادگی وارد شود قابل ملامت است. پیشواز دو ماه شعبان و ماه رجب برای ماه رمضان همین نکته است.
 
شفیعی با اشاره به فرازی از خطبه شعبانیه «وَ هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیافَةِ اللَّهِ»، بیان کرد: در خطبه شعبانیه مختصات این مهمانی به خوبی تشریح شده است. برای این مهمانی نه تنها باید آماده شد بلکه باید آرزوی آن را هم داشت. پیامبر صلوات الله علیه در خطبه شعبانیه می‌فرماید « این ماه ماه رحمت مغفرت و برکت است.»
 
 
 
فیلمبردار و تدوینگر: محمد محمدعلیپور
تهیه شده در گروه چندرسانه‌ای ایکنا خوزستان
انتهای پیام
captcha